El Servei d’Arxiu Municipal (SAM) del Pont de Vilomara i Rocafort, amb el suport de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, és el servei que s'encarrega de la gestió, el tractament, l'organització, la conservació i la difusió de tota la documentació que genera l'Ajuntament en l'exercici de les seves funcions i competències. El SAM també s'ocupa de la documentació de les persones físiques o jurídiques que han fet donacions o cessions dels seus fons, per tal de posar-la a l'abast de la població.
Els serveis que ofereix són:
Serveis
· Consulta de fons
· Reprografia
· Assessorament a arxius d'entitats i associacions
· Suport a la investigació
· Visites per a escoles
Horaris de consulta
Horaris de consulta: de dilluns a divendres de 9 a les 14 hores
Adreça: Pl. Ajuntament, 1
Consultes i informació: 938318811 o pont@elpont.cat
Funcions del Servei d’Arxiu Municipal de Xxxxxxxxxx
a/ Correspon al SAM l'administració del Sistema de Gestió Documental (SGD), promoure’n la implantació per part de l’Ajuntament, així com la seva actualització i millora, amb el suport dels nivells a qui l’organigrama de la corporació atribueixi facultats organitzatives i tècniques.
b/ Garantir l’accés a la informació per part dels particulars en relació als documents que estiguin sota la seva responsabilitat directe, tot respectant el dret a la intimitat i altres drets protegits per l’ordenament.
c/ La salvaguarda del patrimoni documental del municipi.
d/ L’aplicació de criteris d’avaluació i tria de la documentació.
e/ La participació en l’adequació permanent de la Corporació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
f/ L’assessorament a la Corporació en tots els aspectes relatius al tractament de la informació i els documents.
g/ El tractament arxivístic dels documents.